
Dziś troszeczkę o matematyce. Będziemy liczyć zabawki.
Posłuchaj wiersza M. Bechlerowej ,,Malowany wóz”.
Malowany wóz
dużo gości wiózł.

Był tam kotek pstry,
lew i myszki trzy,
królik z czarnym uchem,
co na trąbce grał,
i niebieski ptaszek w kropki,
który czubek miał.
A tu gdzieś pod stołem
wóz zawadził kołem.
Wypadł kotek pstry,
lew i myszki trzy,
królik z czarnym uchem,
co na trąbce grał.
Tylko ptaszek frunął w górę,
bo skrzydełka miał.”
Jeśli masz w domu wózek od lalki to wykorzystaj go do zabawy. Jeśli nie masz wózka możesz wziąć koszyk, tekturowe pudełko itp. Będą potrzebne ci jeszcze klocki. Odpowiedz na pytania?
– Jacy goście przyjechali w tym wozie?
– Czy w wierszu jest mowa o prawdziwym wozie, kocie, lwie, myszkach, króliku i ptaszkach?
– Umówimy się, że jeden klocek oznacza jedną zabawkę. Poproś mamę o przeczytanie pierwszej zwrotki wiersza jeszcze raz. W czasie słuchania wyjmij z wózka klocki zgodnie z treścią wiersza:
– Ile zabawek było w wozie?
– Co się stało z wozem?
– Ile zabawek zostało w wozie, kiedy wypadł kotek? ( od 7 zabieramy 1 klocek)
– Ile zabawek zostało w wozie, kiedy wypadł lew? ( od 6 zabrać 1 zostaje 5)
– Ile zabawek zostało w wozie kiedy wypadły 3 myszki? ( od 5 zabieramy 3 zostaje 2)
– Ile zabawek zostało w wozie, kiedy wypadł królik? ( od 2 zabrać 1 zostaje 1)
– Ile zabawek zostało w wozie kiedy wyfrunął ptaszek? ( od 1 zabrać 1 to nic nie zostaje)
Czy wiecie jak wygląda cyfra, za pomocą której można pokazać, że w wozie nie została ani jedna zabawka?

Spójrz jak wygląda zero.
Karty pracy
6 latki – cz.5 s. 36-37
5 latki – cz.4 s.31-32