
Kochane dzieci dziś poznamy literę rR.
Posłuchajcie wiersza ,,Rozbrykane r”
R jest strrrasznym rrrozbójnikiem!
Wciąż wyprawia harce dzikie:
coś rozkręca, coś rozbija,
wierci dziury w biurku stryja,
po regale gna rowerem,
telewizor karmi serem,
a ratlerka raczy tortem
Pcha do pralki szwagra portfel,
rynnę wtrynia do rakiety,
w sadzie sadzi taborety,
gra oberka na wiertarce,trąc
do rytmu tran na tarce
albo rumbę tańcząc z rondlem .
Gdy mu powiesz: – To niemądre!
Z werwą krótko warknie: – Wrr!
I znów broi . . . Jak to R .
Agnieszka Frączek
- Zadanie 1
Ćwiczenia słuchowe. Podaj co słychać na początku wyrazów: rak, ryba, robot, rower. Pamiętaj, że r wypowiadamy krótko i będziemy oznaczać ją kolorem niebieskim (bo to spółgłoska).Podziel te wyrazy na sylaby- wyklaszcz je.
- Zadanie 2
Próbuj w powietrzu narysować literkę R
- Zadanie 3
Na literkę R jest rower. Połóż się na tapczanie lub dywanie. Naśladuj nogami jazdę na rowerze do wiersza:
RAZ I DWA, RAZ I DWA, KAŻDY ROWER KOŁO MA.
RAZ I DWA, RAZ I DWA, NA ROWERZE JADĘ JA.
- Zadanie 4
Poproś mamę, aby na kartce narysowała ci 2 koszulki.


K R
Na jednej koszulce proszę napisać K, a na drugiej R. Następnie posłuchaj wypowiedzianego wyrazu : rak. Odpowiedz na jaką głoskę rozpoczyna się ten wyraz. Następnie narysuj trójkąt na koszulce z literą R.
Zrób to samo z wyrazami: kok, kura, rower, renifer, kot, rama. Na której bluzce jest więcej trójkątów?
- Zadanie 5
6- latki – cz.5 s.24-27
5- latki – cz.4 s.24-25
4- latki
Proponuję wam wykonanie rodziny z rolek po papierze toaletowym. Każda rolkę pokoloruj. Na kartce narysuj postacie: mamę, tatę, brata, siostrę itd. mają mieć głowę, szyję, brzuch, nogi i ręce, włosy uszy itp. Wytnij je i doklej do rolki. Rolka z twoją postacią i rodzeństwa powinna być mniejsza od rodziców.