20.05.2020 – praca rodziców

Rodzice to osoby dorosłe. Opiekują się wami, bo to też praca. Ale też muszą chodzić do pracy zawodowej w inne miejsce. Każdy z nich ma jakiś zawód.

  • Ćwiczenie 1

Wymień jakie znasz zawody, które wykonują inni ludzie?

Jaki zawód wykonują twoi rodzice, dziadkowie, wujostwo?

Spytaj rodziców na czym polega wykonywany zawód?

Co trzeba robić, by zdobyć wymarzony zawód?

  • Ćwiczenie 2

Wysłuchanie wiersza T. Kubiaka
„KIM BĘDĘ”

Kiedy Zosia będzie duża
już nie będzie leczyć lalek,
a prawdziwa pani doktor
dobrze zajmie się szpitalem.

– A kim będzie Kasia? – Wiemy! –
woła Bolek, wołał Lolek
-Dzisiaj uczy kotka Mruczka,
Duża – będzie uczyć w szkole.

A Irenka szmatkę bierze.
Tu przyszyje a tam utnie.
Gdy urośnie… – Już zgadliśmy!
Będzie szyła piękne suknie.
Zaś Martusia, ta malutka,
bierze kredki – mądra głowa,
Dom rysuje. – Też już wiemy!
Będzie domy projektować .

Waży kaszę, waży groch,
Waży gruszki, waży jabłka.
Gdy dorośnie, w wielkim sklepie
Będzie ważyć Małgorzatka.
Acha, jeszcze jest Agatka! Buzia – słonko, dwa warkocze.
– Gdy dorośniesz, o tym wszystkim napisz książkę! – Bardzo proszę!

  • Ćwiczenie 3

    Narysuj kredkami kim chciałbyś być jak dorośniesz, co chciałbyś robić lub poszukaj w Internecie kolorowankę z ulubionym zawodem.

  • Ćwiczenie 4

Burza mózgów na temat „Czy wszyscy muszą pracować?”
Co by było gdybyśmy nie pracowali?
Na czym polega wasza praca?
Co trzeba robić, aby osiągnąć swój wymarzony zawód?
Czy wszystkie zawody są potrzebne?

  • Ćwiczenie 5

Karty pracy :

5- latki – cz.4.s.22-23

  • Propozycje WSiP
  • „Szalona piłka” ‒ przygotuj niewielką piłkę. Poproś dziecko, aby trzymając piłkę wyprostowanymi rękami zrobiło kilka skłonów w przód, następnie po kilka skłonów w boki. Poproś dziecko, żeby usiadło z nogami wyprostowanymi w kolanach (w siadzie prostym). Ułóż piłkę przed dzieckiem i poproś, aby kilka razy przeniosło wyprostowane i złączone nogi nad piłką – raz w jedną, raz w drugą stronę. Poproś, aby dziecko położyło się na brzuchu głową w kierunku ściany, około pół metra (lub dalej) od niej. Zachęć dziecko, aby unosiło głowę i turlało piłkę do ściany tak, aby piłka odbijała się od ściany i wracała do dziecka. Liczba powtórzeń zależy od możliwości dziecka.

Zabawa poprawia gibkość, rozciąga mięśnie, wzmacnia mięśnie brzucha i grzbietu.

  • „Kolorowe cienie” ‒ przygotuj kartki, kredki, niewielką figurkę (lub kilka figurek) i lampkę. Ustaw figurkę na krawędzi kartki. Włącz lampkę i skieruj światło tak, aby cień figurki padał na kartkę. Poproś dziecko, aby odrysowało cień figurki, a następnie dowolnie go pokolorowało.

Zabawa jest zachętą do eksperymentowania. Usprawnia mięśnie dłoni, dzięki czemu przygotowuje ręce do pisania.

  • „Wszystko, co widzę”

poproś dziecko, aby rozejrzało się po pokoju lub mieszkaniu i wymieniło wszystkie przedmioty o podanej przez Ciebie cesze, np. czerwone, miękkie, drewniane itp. Starszym dzieciom możesz podać głoskę i poprosić o odszukanie w otoczeniu jak największej liczby przedmiotów, których nazwy się nią rozpoczynają, np. t – telewizor, telefon, toster. Zróbcie zawody – kto znajdzie więcej rzeczy!

Zabawa kształtuje spostrzegawczość i umiejętność logicznego myślenia, a także w wypadku wariantu dla starszych przedszkolaków – umiejętność dokonywania analizy głoskowej (wyodrębniania głosek w słowie), niezbędnej w nauce czytania.

  • PRZYPOMNIJ SOBIE  piosenki ,,Moja wesoła rodzinka”. Naucz się refrenu.

Jeśli ci starczy czasu posłuchaj piosenki ,,Piosenka o sprzątaniu w domu”