W piątek nie wspominaliśmy o tym, ale było ŚWIĘTO RODZINY. Rodzina to ważna organizacja. Dba o nas, martwi się o nas, czujemy się w niej bezpiecznie. Możemy realizować swoje plany.
- Ćwiczenie 1
– Co to jest dla ciebie rodzina?
– Kogo nazywamy rodziną?
– Kim ty jesteś w rodzinie?
- Ćwiczenie 2
Poszukaj w domu album rodzinny. Prześledź zdjęcia , na których jesteś z rodziną i zobacz jak się zmieniasz.
- Ćwiczenie 3
Wykonaj swój album. Poszukaj kolorowe gazety. Wytnij z nich postacie. Dorysuj do nich różne sytuacje z życia rodzinnego , np. że jest w lesie, przy stole, itp. (chodzi głównie o posługiwanie się nożyczkami)
- Ćwiczenie 4 (grafomotoryczne)
Robimy ramkę do obrazka. Poproś dorosłego, by kartkę A4 zgiął u góry i na dole ok.3cm. i odgiął z powrotem. Potem po 3 cm z prawej i lewej strony i wyprostował kartkę. W ten sposób zaznaczyły się linie i powstała ramka. Jeśli masz pisaki to ozdób ramkę, ale kreskami, falami, kółkami itp. W środku narysuj rodzinę lub kogo chcesz z rodziny.
- Ćwiczenie 5
Wysłuchaj piosenki ,,Moja wesoła rodzinka”. Naucz się refrenu.
Jeśli ci starczy czasu posłuchaj piosenki ,,Piosenka o sprzątaniu w domu”
6-latki – dziś troszeczkę zadań matematycznych. Poznamy znak odejmowania. Odjąć to znaczy, że czegoś ubyło, zostało zabrane.
Zadanie 1
- Rozłóż przed sobą 5 klocków. Następnie odłóż 3 klocki. Powiedz ile klocków zostało. Przelicz je.
- Rozłóż przed sobą 6 klocków. Następnie odłóż 2klocki. Powiedz ile klocków zostało. Przelicz je.
- Rozłóż przed sobą 7 klocków. Następnie odłóż 5 klocków. Powiedz ile klocków zostało. Przelicz je.
Zadanie 2
Policz żółte cytryny. Następnie zobacz ile zostało skreślonych. I ile zostało.

Zadanie 3
Poproś mamę aby pokazała ci jak wygląda znak odejmowania. Następnie rozwiąż zadania.
4 -3 =
5-2=
6-4=
7-5=
Zadanie 3
6l -wykonaj karty pracy s.20-21, s.23 oraz s.29.