Pszczoły to bardzo pracowite i zdolne owady. Można by o nich dużo opowiadać.
- Ćwiczenie 1
Poproś dorosłego o poszukanie w Internecie ciekawostek o tych stworzeniach. Np. jaka jest u nich hierarchia, kto tam rządzi, a kto pracuje, z jak zbudowana jest pszczoła, co robi latem, co zimą, kto jest jej wrogiem, co lubi najbardziej, czy musi mieś wodę do picia, itp.
Musimy ją szanować i o nią dbać. Siejmy kwietne łąki, przygotowujmy poidełka, ostrożnie stosujmy środki ochrony roślin.
Niestety nie mogę znaleźć dla was audiobook z opowiadaniem ,,Malowany ul” Adama Bahdaja. Może wam się uda. Jeśli nie to w bibliotece na pewno będzie. Jest to przygoda małej pszczółki BZE- BZE. Można też poznać życie pszczół.
- Ćwiczenie 2
Nauka piosenki ,,Zjadaj miód” śpiewanej przez Misia i Margolcię. Polecam!
- Ćwiczenie 3
Zabawa ,,Pracowita pszczoła”( na zasadzie ,,piłka w grze’). Tworzymy opowiadanie turlając do siebie piłkę. Osoba, która ma piłkę dopowiada zdanie do opowiadania. Zaczyna dorosły:
Dorosły: W pewnej wsi, na skraju pola pewien pszczelarz miał ule ….
Dziecko: np. Była piękna pogoda, gdy…
Dorosły: Pszczoły wyczuły zagrożenie ..
Itd.
- Ćwiczenie 4

Poidełko dla pszczół: jest susza, a pszczoły muszą pić. Poszukaj pojemnik, wrzuć do niego kamienie, gałązki, trawę lub mech. Napełnij wodą. Ustaw w słonecznym miejscu. Trzeba uważać, by pszczoły się nie potopiły.
To poidełka dla ptaków, pszczół i kota z mojego podwórka.


- Ćwiczenie 5
Karty pracy;
6 latki – cz5 s.18
3-4-5 latki techniką dowolną wykonaja ul.
ZACHOWAJ OSTROŻNOŚĆ PRZY PASIECE– jeżeli pszczoła jest zajęta to nic ci nie zrobi, ale może wyczuć , że chcesz jej zrobić krzywdę i wtedy może użądlić. Niektórzy z nas mogą być uczuleni.
20 maja DZIEŃ PSZCZOŁY