30.04.20 Polska to mój kraj

Zbliżają się dla nas bardzo ważne święta:

1 MAJA – Święto Pracy

2 MAJA – Święto Flagi

3 MAJA – Święto Uchwalenia Konstytucji 3 Maja

W tych dniach odpoczywamy, ale też jednoczymy się z nasza Ojczyzną.

  • Jakie znasz symbole narodowe?
  • Naucz się (lub powtórz) wiersz ST. Bełzy ,,Katechizm polskiego dziecka”. Jak się go nauczysz poproś dorosłego, by go z tobą powiedział ( podział na role) i wytłumaczył ci co znaczą poszczególne fragmenty.
Znalezione obrazy dla zapytania dzieci z flagą kolorowanka

Kto ty jesteś?
– Polak mały.
Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
Gdzie ty mieszkasz?
– Między swymi.
W jakim kraju?
– w polskiej ziemi.
Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.
Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
Czym ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
Coś jej winien?
– Oddać życie.

  • Praca plastyczna (propozycje) np.

– wykonaj flagę Polski

– wytnij kwiatki w kolorze czerwonym i białym, przymocuj do suchych gałązek, ozdób firankę itp.

– zrób koronę dla orła, będzie ci potrzebna do zabawy ruchowej

  • Czy pamiętacie piosenkę ,,Płynie Wisła, płynie” ? poszukajcie jej w Internecie i zaśpiewajcie z całą rodziną.
  • Posłuchajcie ,,Legendy o założeniu Państwa Polskiego” 
  • Zabawa ruchowa: ORZEŁ

Wyobraź sobie, że jesteś orłem- królem ptaków. Fruwasz dookoła podnosząc ręce w górę. Możesz założyć także koronę wyciętą z papieru. Na hasło:

ORZEŁ LĄDUJE- siadasz skrzyżnie po turecku

ORZEŁ POLUJE- podnosisz piłkę

ORZEŁ LATA – biegasz i machasz rękami

ORZEŁ SKRĘCA- obracasz się i zmieniasz kierunek poruszania.

Karty pracy:

6 latki – cz. 5 s. 5

5 latki – cz.4 s.14-15

4 latki – cz.3 s.65

  • 6 latki – Poproś osobę dorosłą o napisanie literami pisanymi na białej kartce sylab: ca, co, ce, cy, cu ci ( w dużych odstępach od siebie, dużą czcionką). Następnie weź plastikowe łyżeczki poproś mamę o napisanie na każdej osobno takich samych sylab. Jeśli nie masz plastikowych łyżeczek mogą być wycięte kwadraty z sylabami z kolorowego bloku. Twoim zadaniem będzie dopasowanie tych samych sylab z łyżeczek z sylabą napisaną na kartce. Odczytaj je.

Wykonaj zadania w kartach pracy s. 73 -74.