28.04.20 – Wizyta u stomatologa

Witam.

  • Odgadnij zagadki:

Gdy się jakiś ząbek psuje,
on go ślicznie zaplombuje.
Odwiedzaj go bez asysty,
nigdy nie bój się …(……….) .
Rób codziennie zębom mycie,
bo je masz na całe życie.

Małe, twarde,
z wierzchu szkliste,

naprawiane
przez dentystę (………….)

Każdy z nas, póki nieduży,
tylko ich dwadzieścia ma.
Choć wypadną, będą nowe
i to aż trzydzieści dwa.

  • Odpowiedz: Czy żeby są nam potrzebne? A jak powinny wyglądać? A jak się nazywają? Poproś dorosłego o pomoc.

Niestety dziś , gdy nas zaboli ząb byłoby trudno się dostać do gabinetu stomatologicznego.

Co robić, by nie bolały? Co jeść, aby mieć zdrowe zęby?

Jak często szczotkować zęby?

Kiedy zęby mleczne zaczynają wypadać? Zapytaj dorosłego.

  • Quiz – TAK lub NIE

Kasię boli ząb, bo je zbyt dużo słodyczy.

       Basia nie choruje, bo ubiera się odpowiednio do pogody.

       Często ćwiczę, aby cieszyć się dobrym zdrowiem.

       Jem owoce i warzywa, bo mają dużo witamin.

  • Wyszukaj w Internecie piosenkę ,,Szczotka , pasta” w wykonaniu zespołu FASOLKI. (już ją trochę znacie). W I części podskakuj podnosząc na zmianę kolana do góry. Na przerwę kołysz się na boki. Na refren machaj rękami, a potem zaklaszcz 3x lub sam wymyśl układ taneczny.
  • Praca plastyczna: (do wyboru)

– wydrukuj lub narysuj na ciemnej kartce A4 kontur zęba. Wylep go białym papierem (załącznik nr 1 )

– poproś dorosłego, by na ciemnej A4 w poziomie narysował usta- uśmiech, w którym widać białe zęby. Usta pomaluj na czerwono, a zęby wylep na biało.

  • Karty pracy:

 6 latki – cz.4 s.68-70

5 latki cz.4 s.10-12

4 latki cz.3 s.63-64

Propozycje zabaw z WSiP:

  • „Na budowie” ‒ przygotuj ulubione klocki dziecka. Połóż je na podłodze w jednej części pokoju. Poproś dziecko, aby zbudowało z nich budowlę w drugiej części pokoju. Zadaniem dziecka jest przeniesienie klocków w z jednego miejsca na drugie, ale bez wykorzystania dłoni – może je przesuwać nogą, łokciem, przenosić palcami stóp itp. Gdy wszystkie klocki będą przeniesione, poproś o stworzenie z nich budowli.

Pierwsza część zabawy rozwija kreatywność dziecka oraz jego koordynację ruchową, druga (układanie klocków) ‒ kształtuje sprawność manualną.

  • „Zgadnij, co mam na myśli” ‒ wybierz jeden przedmiot z otoczenia, nastepne opisz jego wygląd i funkcje tak, żeby dziecko mogło odgadnąć, o co chodzi, np. „Jest niewielki, zielony, stoi na półce, można do niego nalać wodę” (wazonik). Stopień trudności (wybór przedmiotu i jego opis) możesz zmieniać w zależności od możliwości dziecka.

Zabawa rozwija dziecięcą wyobraźnię i umiejętność logicznego myślenia.

  • „Tajemnicze stwory” ‒ przygotuj niepotrzebne opakowania po dowolnych produktach, np. pudełka, kubeczki, tacki. Zachęć dziecko do zbudowania z nich stworków – łączenia, oklejania papierem kolorowym, paskami pociętych gazet. Można wykorzystać samodzielnie przygotowany klej z mąki (przepis poniżej). Po wyschnięciu pracy poproś dziecko o jej popmalowanie farbami.

Zabawa rozwija kreatywność, wyobraźnię, a także sprawność dłoni.

Przepis na klej z mąki:

Do garnka wlewamy pół szklanki zimnej wody, dodajemy jedną czubatą łyżkę mąki ziemniaczanej, jedną czubatą łyżkę mąki pszennej i łyżeczkę soli. Całość mieszamy, aby nie było grudek, a nastepnie dolewamy szklankę wrzątku, cały czas mieszając. Po ostudzeniu klej jest gotowy.

Poznaj