22.04.2020 – Kodeks małego ekologa

Na naszej ziemi jest pięknie. Dziś nasza planeta ma swoje święto- DZIEŃ ZIEMI. Ale czasami zapominamy o tym, by dbać o nią.

  • Dowiedz się , co to znaczy EKOLOGIA. Zastanów się jak małe dzieci mogą chronić przyrodę?
  • Gdy odpowiesz na te wszystkie pytania to musisz obiecać:

KODEKSU MALEGO EKOLOGA

  • NIE BĘDĘ ŚMIECIĆ!
  • BĘDĘ WRZUCAĆ ODPADY DO ODPOWIEDNICH POJEMNIKÓW!
  • BĘDĘ GASIĆ ŚWIATŁO, GDY Z NIEGO NIE KORZYSTAM!
  • BĘDĘ ZAKRĘCAĆ WODĘ, GDY SZCZOTKUJĘ ZĘBY!
  • BĘDĘ DBAĆ O PRZYRODĘ! POSPRZĄTAM
  •  PO SWOIM PSIE!
  • Jeżeli wczoraj nauczyłeś się I zwrotki to dziś naucz się II zwrotki piosenki ,,Duszki, duszki”.
  • Jeśli możesz to wydrukuj kolorowankę załącznik nr 1
  • Karty pracy: 

6 latki cz.4 s.61

5 latki cz.4 s .4-5

4 latki cz. 3 s. 61

3 latki – dorosły pomoże ci pokolorować kolorowankę np. z załącznika lub własną.

Propozycje zabaw z WSiP:

„Wyścigi żab” ‒ na podłodze w jednej części pokoju ułóż linię startu, a po przeciwnej stronie – linię mety (możesz do tego wykorzystać np. skakankę). Poproś, aby dziecko stanęło na linii startu i na hasło „start!” przemieściło się do linii mety w ustalony sposób, np. skacząc obunóż, na jednej noce, układając stopę za stopą. Możesz mierzyć czas, proponować inny sposób przemieszczania się, a także wziąć udział

w rywalizacji!

Zabawa rozwija sprawność fizyczną dziecka, równowagę i koordynację ruchową. Element rywalizacji wpływa na rozwój w obszarze emocjonalnym, a udział w zabawie rodzeństwa i rodziców przyczynia się do kształtowania poczucia przynależności do rodziny.

„Co zniknęło” ‒ Poproś, aby dziecko przyjrzało się wybranemu miejscu w domu, np. przedmiotom ustawionym na półce, i zapamiętało je. Poproś, aby się odwróciło, a w tym czasie zmień ułożenie elementów, dodaj lub schowaj wybrany przedmiot. Zachęć dziecko do odgadnięcia, co się zmieniło.

Zabawa rozwija spostrzegawczość i pamięć, dzięki czemu przygotowuje dziecko do nauki rozpoznawania liter i cyfr. Stosowanie określeń nad, pod, obok, za, przed, z lewej strony, z prawej strony (w wypadku starszych dzieci) rozwija orientację w przestrzeni i kształtuje umiejętności matematyczne.