8.06.20 Co słychać w trawie?

Witamy. Każdy z was lubi swobodnie biegać po łące, ale czy zastanowiliście się ,,Co słychać w trawie?”

  • Posłuchaj piosenki ,, Lubię leżeć na trawie” Urszuli Piotrowskiej

Wsłuchaj się w tekst i powiedz kogo można spotkać na łące.

  • Poproś mamę, by przeczytała ci w Internecie ciekawostki o tych mieszkańcach (biedronka, motyl, pszczoła, mrówka, konik polny)
  • Praca plastyczna: ,,Na łące” (do wyboru)

I propozycja – zielona kartka i farby plakatowe. Malujemy palcem maki, stokrotki, ostróżki, chabry, jaskry itp.

II propozycja – powycinajcie małe kółka w różnych kolorach. Pozginajcie je na półksiężyce i układajcie, przyklejajcie kwiatki na łące.

III propozycja – wymyśl własną łąkę.

  • Karty pracy:

6 latki – cz.5 s.54-55

5 latki cz.4 s.42-43

4 latki – cz.3 s.75

  • Propozycje WSiP:

„Marcowe koty”

‒ poproś dziecko, aby zamieniło się w kotka – stanęło na czworakach i kilka razy powoli i dokładnie naprzemiennie unosiło i opuszczało grzbiet jak kot, który się łasi. Następnie poproś dziecko, aby w pozycji na czworakach unosiło do tyłu raz jedną, raz drugą nogę. W zależności od sprawności dziecka możesz poprosić, aby podczas unoszenia lewej nogi uniosło także prawą rękę, a podczas unoszenia prawej nogi uniosło także lewą rękę – i chwilę wytrzymało w takiej pozycji. Na koniec zachęć dziecko-kotka, aby usiadło na swoich stopach i sięgnęło dłońmi do podłogi jak najdalej od siebie.

Ćwiczenie rozciąga mięśnie grzbietu, wzmacnia mięśnie pośladków i ramion, kształtuje

równowagę.

„Dzwonki matematyczne”

‒ przygotuj kilka pojemników po jogurtach, sznurek, nożyczki, kartkę, flamaster i dwa krzesła. Na każdym pojemniku oznaczcie punktację – możecie narysować kropki (jak na kostce do gry) lub cyfry. W dnie każdego kubeczka zrób niewielki otwór i poproś dziecko, aby przewlekło przez niego kawałek sznureczka (ok. 20 cm). Przygotuj długi sznurek, przyczep go do oparć dwóch krzeseł i ustaw krzesła tak, aby sznurek był naprężony. Przywiąż do niego końce sznureczków z kolorowymi kubkami. Zachęć dziecko do rzucania w kubeczki zgniecioną kartką, liczenia zdobytych punktów, dodawania kolejnych, porównywania, kto zdobył więcej, a kto mniej.

Malowanie kubeczków rozwija sprawność manualną, a także wyobraźnię i cierpliwość.

Rzucanie zmiętą kartką rozwija celność, a zabawa w przeliczanie punktów kształtuje

umiejętności matematyczne.

„Wiosenne kwiaty”

‒ przygotuj kilka rurek do napojów, kolorowy papier lub bibułę, nożyczki i klej. Przygotuj paski kolorowego papieru wielkości około 20 cm x 10 cm. Poproś dziecko, aby ponacinało paski – nacięcia powinny być dość głębokie i ułożone jedno obok drugiego – będą płatkami. Tak przygotowane paski owijajcie wokół rurki i sklejajcie. W ten sposób możecie stworzyć bukiet wiosennych kwiatów.

Cięcie papieru nożyczkami i mocowanie płatków rozwijają sprawność rąk, a dobór materiałów, kolorów, sposobu cięcia papieru rozwijają kreatywność dziecka.