Kochane Dzieci. Dziś pora na nową głoskę i literę . Jest nią :

Wysłuchaj wierszyka ,,Gruby goryl”
Gruby goryl! Gustaw na gałęzi siedzi.
-Spadnie!Gruchnie! – gadają sąsiedzi.
Gapi się na niego cała zgraja wokół:
gady, gęsi, gołąb, gepard, nawet sokół.
_ Gałąź krucha, a on wielki!
– Gigant! Pewnie strasznie ciężki!-
już gderają gdzieś na mieście.
A on…? Zajada gruszki w cieście.
Omówienie wiersza:
-Jak miał na imię goryl?
O co się martwiły zwierzęta?
Jak myślicie, gdzie mogła mieć miejsce taka sytuacja?
- Zadanie 1
Ćwiczenia słuchowe. podaj co słychać na początku wyrazów : goryl, gil, gofr, garnek, głowa, guzik.
Pamiętaj! G wypowiadamy krótko jest to spółgłoska i będziemy oznaczać ją kolorem niebieskim.
Podziel te wyrazy na sylaby. Przegłoskuj wyrazy: guzik, goryl ,garnek
- Zadanie 2
Do zadania potrzebna będzie Ci kartka w kształcie prostokąta a na niej napisane litery:

Poproś mamę, aby na klamerkach napisała Ci litery, takie same jak na planszy. Przypnij klamerkę podaj jako to litera i przypnij ją do kartki z literą.
- Zadanie 3
Klamerki z literami rozłóż w kształcie koła

W środku połóż butelkę, zakręć nią. Butelka zatrzyma się na klamerce z literą, powiedz wyraz który rozpoczyna się na tę głoskę.
- Zadanie 4
Karty pracy s. 40-41 oraz 43.
- Zadanie 5
Poproś osobę dorosłą o napisanie na dwóch kartkach litery: g G
Następnie zaczynając od góry kreśl palcem dużą i małą literę. Weź kolorowe guziki i ułóż kształt litery G.
3-4 latki – poszukaj kolorowankę z gorylem w Internecie