20.04.2020 – Kreślimy ósemki

Witamy. Dziś poznacie cyfrę i literę 8.

5-6 latki Polecenia:

1. Przelicz na palcach do 8.

2. Ułóż 8 kolorowych kredek (guzików, patyczków) i powiedz:

– Która z kolei kredka jest czerwona, zielona? itp.

– Jaki kolor ma np. kredka piąta, ósma? itp.

3. Poproś dorosłego o narysowanie na kartce cyfry 8. Potem palcem wskazującym możesz wodzić po konturach cyfry. Możesz ją poprawić pisakiem, ołówkiem, kredką, wylepić plasteliną itp.

4. Jeśli masz skakankę ułóż z niej cyfrę 8.

5. Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy:

5 latki (nowa książka nr 4) s.3

6 latki cz.4 s. 54-57

3-4 latki– starsi poznali liczbę i cyfrę 8. Jeśli umiecie liczyć do ośmiu to bardzo dobrze. Ale możecie poćwiczyć pisanie ósemek. Niech dorosły przygotuje wam kartkę A4. Kredką rysujcie w różnych miejscach ósemki. Prosto lub odwrócone. Zróbcie ich jak najwięcej. Następnie pokolorujcie ósemki. Wyobraźcie sobie, że to łąka pełna ósemkowych kwiatów. (zakolorujcie na zielono łąkę wokół kwiatów). Lub zróbcie z ósemki pingwina albo Wańkę -Wstańkę (np.użyjcie farb plakatowych). Lub z ,,leniwej ósemki” zróbcie zająca. Ósemka to baki. Dorysujcie górę głowy, uszy itd.

Ósemka to też nuta: 8

Propozycje zabaw WsiP:

„Tor przeszkód” ‒ wspólnie z dzieckiem zbuduj z mebli tor przeszkód: możecie wykorzystać krzesła, stołki, materace, koce, poduszki itp. Poproś, aby dziecko przeszło tor przeszkód w określony sposób, np. pod krzesłem, wchodząc na stołek, układając się na brzuchu na kocu i odpychając rękami od podłogi, skacząc z poduszki na poduszkę. Dołącz do zabawy i zorganizujcie wyścigi!

Zabawa rozwija sprawność całego ciała – słę, zwinność, koordynację ruchową. Wprowadzenie elementu rywalizacji (między rodzeństwem lub dzieckiem i rodzicami) wpływa na rozwój emocjonalny – pozwala doświadczać wygranej i przegranej, uczy zachowania wobec innych, czekania na swoją kolej.

„Mały kucharz” ‒ zachęć dziecko do pomocy podczas przygotowywania posiłku – smarowania chleba masłem za pomocą bezpiecznego noża (plastikowego, bez ostrych krawędzi), obierania ugotowanych warzyw lub jajek, krojenia ich na kawałki. Starsze dzieci mogą pomóc przy obieraniu surowych warzyw za pomocą obieraczki.

Zachęta do uczestnictwa w pracach domowych może wpłynąć zarówno na rozwój sprawności dłoni, jak i na poczucie wartości dziecka, poczucie przynależności do rodziny, a także samodzielność.

„Wielkie pranie”

– zaproś dziecko do pomocy w układaniu prania – poproś, aby odszukało i połączyło w pary takie same skarpetki. Zachęć dzieci do ich przeliczania, segregowania (skarpetki poszczególnych członków rodziny), porównywania, kto ma ich więcej, a kto mniej.

Podczas zabawy dzieci będą ćwiczyć spostrzegawczość i umiejętności matematyczne.