Kochani! Dziś poniedziałek a więc nowy temat zajęć. Będziemy rozmawiać o deszczu jaki może być deszcz . Pragnę Was przekonać że wcale nie musi być nudno jak pada.

- Wysłuchanie wiersza J. Kulmowej pt. ,,Kiedy pada”
,,A kiedy tak pada i pada,
ogromnie jestem rada
i kalosze wkładam bardzo duże
żeby włazić w największe kałuże,
żeby mąć, miesić błoto rozpryśnięte
i być kaczką
albo okrętem.
A niech spadnie ulewa,
niech roztańczą się drzewa
to pofrunę nad lasem, nad polem,
pod czerwonym,
ulubionym parasolem”.
Rozmowa na temat treści wiersza:
– Czy deszcz wprowadza nas w miły nastrój?
– Kiedy tak się ubieramy?
2. Jaki może być deszcz?
- Czy wiesz co to jest mżawka? ( gęsto padające drobne krople wody)
- Czy wiesz c o to jest kapuśniaczek? ( drobniutki deszcz)
- Czy wiesz co to jest ulewa? ( gwałtowny deszcz)
- Naśladowanie odgłosów padającego deszczu:
Mżawka – wykonaj szybkie ruchy palcami w powietrzu
Kapuśniaczek – drobniutki deszcz – szybkie uderzenia palcami o podłogę
Ulewa – stukanie kantem dłoni o podłogę
3. Weź czarno – białą gazetę rozłóż ją na ręce i uderzaj miaro naśladując mżawkę, kapuśniaczek i ulewę.
4. Praca plastyczna. Poproś mamę aby wycięła Ci dużą chmurę. Przyklej ją na kartce. Następnie wytnij z papieru krople deszczu. Następnie dorysuj im lub przyklej różne elementy np. buzie, ręce, nogi, czapki, parasole.