A deszcz pada i pada

Kochani! Dziś poniedziałek  a więc nowy temat zajęć. Będziemy rozmawiać o deszczu jaki może być deszcz . Pragnę Was przekonać że wcale nie musi być nudno jak pada.

  1. Wysłuchanie wiersza J. Kulmowej pt. ,,Kiedy pada”

,,A kiedy tak pada i pada,

ogromnie jestem rada

i kalosze wkładam bardzo duże

żeby włazić w największe kałuże,

żeby mąć, miesić błoto rozpryśnięte

i być kaczką

albo okrętem.

A niech spadnie ulewa,

niech roztańczą się drzewa

to pofrunę nad lasem, nad polem,

pod czerwonym,

ulubionym parasolem”.

Rozmowa na temat treści wiersza:

– Czy deszcz wprowadza nas w miły nastrój?

– Kiedy tak się ubieramy?

2. Jaki może być deszcz?

  • Czy wiesz co to jest mżawka?  ( gęsto padające drobne krople wody)
  • Czy wiesz c o to jest kapuśniaczek? ( drobniutki deszcz)
  • Czy wiesz co to jest ulewa? ( gwałtowny deszcz)
  • Naśladowanie odgłosów padającego deszczu:

Mżawka – wykonaj szybkie ruchy palcami w powietrzu

Kapuśniaczek drobniutki deszcz – szybkie uderzenia palcami o podłogę

Ulewa – stukanie kantem dłoni o podłogę

3. Weź czarno – białą gazetę  rozłóż ją na ręce i uderzaj miaro naśladując mżawkę, kapuśniaczek i ulewę.

 4. Praca plastyczna. Poproś mamę aby wycięła Ci dużą chmurę. Przyklej ją na kartce. Następnie wytnij z papieru krople deszczu. Następnie dorysuj im lub przyklej różne elementy np. buzie, ręce, nogi, czapki, parasole.