Drogie dzieci. Wysłuchajcie wierszyk o igle i nitce. Dzisiejsze zajęcia będą związane z tymi przedmiotami.

- Zapoznanie z treścią wiersza J. Brzechwy „Tańcowała igła z nitką”
,,Tańcowała igła z nitką,
Igła pięknie, nitka brzydko.
Igła cała jak z igiełki,
Nitce plączą się supełki.
Igła naprzód – nitka za nią:
Ach jak cudnie tańczyć z panią.
Igła biegnie drobnym ściegiem,
A za igłą nitka biegiem.
Igła górą ,nitka bokiem,
Igła zerka jednym okiem.
Sunie zręczna, zwinna, śmigła.
Nitka szepce: co za igła!
Tak ze sobą tańcowały
Aż uszyły fartuch cały”.
- Rozmowa na temat treści wiersza
- O czym opowiada wiersz?
- Co razem uszyły?
- Do czego służy igła?
- Do czego służą nici?
- Z czego zrobione są ubrania?
- Czy wszystkie ubrania zrobione są z jednego rodzaju nici?
- Oglądanie przygotowanych kawałków sznurka i różnego rodzaju nici, dotykanie ich, głaskanie, określanie koloru i długości
- Praca plastyczna:
- malowanie pędzelkiem maczanym w kleju dowolnych kształtów na kartce
- nakładanie na klej nici lub sznurka
5. Oglądanie obrazka z nici i sznurka ( dowolna kompozycja dzieci).
6. Scenka dramowa – rozmowa dzieci:
Jedno dziecko to igła, a drugie nitka. Dzieci prowadza dialog, do rozmowy dołączają także element ruchu.
7. Ćwiczenie pamięci wzrokowej – poruszanie się po wzorze ułożonym ze skakanki lub sznurka ( powtarzanie tego samego wzoru bez skakanki).