Zajęcia 19.11.2020

Drogie dzieci. Wysłuchajcie wierszyk o igle i nitce. Dzisiejsze zajęcia będą związane z tymi przedmiotami.

  1. Zapoznanie z treścią wiersza J. Brzechwy „Tańcowała igła z nitką”

,,Tańcowała igła z nitką,

Igła pięknie, nitka brzydko.

Igła cała jak z igiełki,

Nitce plączą się supełki.

Igła naprzód – nitka za nią:

Ach jak cudnie tańczyć z panią.

Igła biegnie drobnym ściegiem,

A za igłą nitka biegiem.

Igła górą ,nitka bokiem,

Igła zerka jednym okiem.

Sunie zręczna, zwinna, śmigła.

Nitka szepce: co za igła!

Tak ze sobą tańcowały

Aż uszyły fartuch cały”.

  • Rozmowa na temat treści wiersza
  • O czym opowiada wiersz?
  • Co razem uszyły?
  • Do czego służy igła?
  • Do czego służą nici?
  • Z czego zrobione są ubrania?
  • Czy wszystkie ubrania zrobione są z jednego rodzaju nici?
  • Oglądanie przygotowanych kawałków sznurka i różnego rodzaju nici, dotykanie ich, głaskanie, określanie koloru i długości
  • Praca plastyczna:
  • malowanie pędzelkiem maczanym w kleju dowolnych kształtów na kartce
  • nakładanie na klej nici lub sznurka

5. Oglądanie obrazka z nici i sznurka ( dowolna kompozycja dzieci).

6.  Scenka dramowa – rozmowa dzieci:
Jedno dziecko to igła, a drugie nitka. Dzieci prowadza dialog, do rozmowy dołączają także element ruchu.

7. Ćwiczenie pamięci wzrokowej – poruszanie się po wzorze ułożonym ze skakanki lub sznurka ( powtarzanie tego samego wzoru bez skakanki).