Ramowy rozkład dnia

NASZ DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

7.30—8.00 witamy się, rozmawiamy, rysujemy, śpiewamy, bawimy się, oglądamy książeczki

8.30—8.35 mamy poranne ćwiczenia gimnastyczne

8.35—9.15 myjemy się, przygotowujemy do śniadania,jemy śniadanie

/ lepiej się nie spóźniać, lepiej pić ciepłą herbatę, i siedzieć z kolegami przy stoliku/

9.15—9.30 myjemy ręce

9.30—11.30 uczestniczymy w zajęciach dydaktycznych, zabawach, wychodzimy na spacer lub bawimy się na placu zabaw

11.30—12.00 przygotowujemy się do drugiego śniadania, jemy Śniadanie

12.00—14.00 odpoczywamy, bawimy się w sali lub na placu zabaw, Utrwalamy zdobyte wcześniej wiadomości i umiejętności, odchodzimy do domu<\p>

MAMO, TATO:

Mój pobyt w przedszkolu jest bardzo ważny, dlatego proszę:

– Przyprowadzajcie mnie punktualnie do przedszkola

– Odbierajcie mnie też punktualnie, bo inaczej pomyślę że o mnie zapomnieliście

– Przychodźcie na zebrania rodziców — to jest ważne dla nauczycielki i dla mnie

– Nie zapomnijcie, że w moim przedszkolu obowiązują pewne normy i zasady, których należy przestrzegać

– Jeśli wy będziecie się do tego stosować to i ja nauczę się tak postępować

– Mamo, tato zapewniajcie mnie o waszej miłości do mnie

– Kochajcie mnie tak samo mocno, kiedy jestem sam w przedszkolu i wtedy kiedy jesteśmy razem.

Rady dla rodziców:

– nie przeciągaj pożegnania w szatni, pomóż dziecku rozebrać się, pocałuj je na pożegnanie i wyjdź

– nie zabieraj dziecka do domu kiedy płacze przy rozstaniu, jeśli zrobisz to raz, będzie wiedziało, że łzami można wymusić wszystko

– Nie wymuszaj na dziecku, żeby zaraz po przyjściu opowiedziało, co wydarzyło się w przedszkolu, to powoduje niepotrzebny stres

-Jeśli dziecko przy pożegnaniu płacze postaraj się, żeby kilka dni odprowadzał je tata, rozstania z tatą są mniej bolesne

-Staraj się zachować rutynowy rozkład zajęć dziecka w pozostałej części dnia, czyli przed i po przedszkolu, np. pory podwieczorku, czytania, spaceru

-Nie omawiaj przy dziecku jego zachowań w przedszkolu zwłaszcza negatywnych i zawstydzających