
Dziś porozmawiamy o zawodzie pielęgniarki i lekarza. Jest to trudny zawód, który wymaga poświęcenia i odpowiedzialności.
- Wysłuchaj wiersza
Zostanę pielęgniarką” – słuchanie wiersza A-A. Bednarek
Kiedy dorosnę zostanę pielęgniarką, w szpitalu będę pracowała
tak jak moja kochana mama, chorym pacjentom będę pomagała.
Zaaplikuję przepisane leki, podłączę kroplówkę, zastrzyk zrobię
poczytam książkę chorej staruszce, pokrzepiające słowo jej powiem.
Mama jest wrażliwą pielęgniarką, pacjenci ją szanują i kochają,
kiedy czegoś pilnie potrzebują, siostrzyczko Klementynko wołają.
A ona szybko na pomoc biegnie, zawsze uśmiechnięta życzliwa
lubi pomagać, kocha swą pracę, mimo że do domu wraca półżywa.
2. Rozmowa na temat treści wiersza:
– Na czym polega praca pielęgniarki?
– Gdzie pracują pielęgniarki?
– Czy praca pielęgniarki jest trudna?
– Czy panowie mogą być pielęgniarkami?
– Jak nazywa się pan, który wykonuje tą samą pracę co pielęgniarka? (pielęgniarz)
3. Pogadanka : Praca pielęgniarki
Pielęgniarka zajmuje się podawaniem leków przepisanych przez lekarza, mierzeniem temperatury, mierzeniem ciśnienia krwi i tętna , zmienia opatrunki, asystuje lekarzowi przy przeprowadzanych zabiegach i operacjach.
Pielęgniarki podają także zastrzyki. Nie należy się ich bać. Są one potrzebne, abyśmy mogli wyzdrowieć. Kochane dzieci ! jeśli macie dostać zastrzyk to warto zamknąć oczy i wyobrazić sobie , że teraz poczuję się jakby ugryzł mnie komar i nic więcej.
4.Wysłuchaj piosenki
5. „Robimy zastrzyk” – zabawa ruchowa z elementami integracji sensorycznej
Przygotujcie następujące przedmioty (jeśli znajdują się na wyposażeniu domu):
słomka, długopis/mazak/ołówek/pędzelek, grzebień, małe piłeczki, klocek, itp.
Dziecko porusza się podczas trwania piosenki po pokoju podskakując.
Na pauzę, rodzic rzuca hasło: Czas na zastrzyk!
Dziecko podchodzi do rodzica-pielęgniarki/pielęgniarza, a ten delikatnie „kłuje” ręce i dłonie dziecka wybranym przedmiotem.
Zabawę w „robienie zastrzyku” powtarzamy kilka razy w trakcie trwania piosenki, zmieniając rodzaj „strzykawki”.
6. „Pani pielęgniarka i pan doktor”- praca z obrazkiem.
Dziecko patrzy na obrazek i opisuje wygląd pielęgniarki i doktora.
– Czym różni się strój pielęgniarki i lekarza?

7. Pogadanka: praca lekarza
Lekarz – to jeden z najbardziej odpowiedzialnych zawodów. Do lekarza udajemy się najczęściej, gdy jesteśmy chorzy i coś nam dolega. Lekarz ocenia nasz stan zdrowia, bada nas na przykład ogląda gardło czy jest zaczerwienione, bada nas stetoskopem, przepisuje leki.
Stetoskop – dzięki niemu lekarz osłuchuje nasze serce, płuca, brzuch. Lejek stetoskopu przykłada do ciała dziecka na przykład do pleców, natomiast drugą część ( tzw. miękkie oliwki) wkłada lekarz w swoje uszy. Dzięki temu sprzętowi słyszy odgłosy z naszego organizmu.

8. Stetoskop
Jeśli masz druciki kreatywne i plastikową nakrętkę zobacz jak można zrobić stetoskop.

9 . U lekarza – zabawa tematyczna.
Zachęcam do zorganizowania zabawy w lekarza lub szpital. Obejrzyj bajkę jak można się pobawić, że jest się lekarzem.