Dziś Dzień Leniwych Spacerów. Z rodzicami często spacerujecie. Zbliża się weekend więc postarajcie się namówić rodziców na spacer. Leniwy czyli powolny. A jak się idzie powoli to się bardzo dużo widzi.
Praca plastyczna:
Po spacerze wykonaj mapę trasy jaką pokonaliście. Gdzie była dróżka, drzewko, jeziorko, gniazda ptaków, pnie drzew, rów, domy itp.
Posłuchajcie piosenki , która was zachęci do wędrówki- ,Na majówkę” W.Chotomska
karaoke
Propozycje WSiP:
„Rób to, co ja”
– poproś dziecko, aby stanęło naprzeciwko ciebie. Poproś, aby dziecko uważnie obserwowało, to, co robisz, i naśladowało Twoje ruchy, np. stanie na jednej nodze, skakanie obunóż, skakanie na jednej nodze, robienie „pajacyka”, kucanie, klaskanie pod kolanem, wykonywanie skłonów, skrętów tułowia. Możesz zaproponować trudniejszy wariant zabawy – podczas każdego ruchu mów: rób tak! lub nie rób tak! W zależności od komunikatu dziecko ma naśladować dany ruch, lub go nie naśladować.
Zabawa rozwija spostrzegawczość i ogólną sprawność dziecka. W trudniejszym wariancie
pozwala kształtować szybką reakcję na sygnał.
„Gdzie jest więcej”
– przygotuj kilka naczyń lub pojemników na wodę o różnych kształtach. Do jednego z nich wlej wodę i poproś o zaznaczenie jej poziomu flamastrem. Zachęć dziecko do przelewania wody do różnych naczyń i obserwowania, jak wysoko sięga. Zadawaj dziecku pytanie: Gdzie jest więcej wody? i po każdej odpowiedzi zachęcaj do przelania wody z powrotem do pierwszego naczynia, sprawdzenia, czy ilość wody się zmieniła. Celem zabawy jest uświadomienie dziecku, że niezależnie od tego, jaki kształt ma pojemnik i jak wysoko sięga w nim woda, jeśli się jej nie doleje lub nie wyleje, wody jest cały czas tyle samo.
Zabawa jest zachęta do samodzielnego eksperymentowania, rozwija
umiejętności matematyczne.