Drogie dzieci. Dziś porozmawiamy o maszynach rolniczych dawniej i dziś.
- Do czego to służy? – pogadanka, praca z obrazkiem.
Wskaż różnice i podobieństwa w wyglądzie obu pojazdów.
Traktor wykorzystywany jest w codziennej pracy rolnika, dzięki niemu rolnik może np. coś przewieźć.
Kombajn natomiast ma wiele różnych zastosowań w pracy na polu np. można dzięki niemu kosić, zbierać plony, a niektóre nawet usuwają kamienie z pola.


- „Jesteśmy rolnikami” – zabawa edukacyjna.
Do zabawy potrzebne będą: tacka , piasek, drobna kasza, ryż .Drobne kamienie albo gruba kasza (najważniejsze aby były większe od poprzednich – piasku, ryżu, kaszy)
Rodzic przygotowuje dziecku tackę z pomieszanym piaskiem (lub innym drobnym materiałem) i kamykami (lub innym większym materiałem). Dziecko ustawia tackę przed sobą, będzie ona imitować prowizoryczne pola uprawne na wsi. Rodzic informuje dziecko, że po zimie rolnik przygotowuje ziemię pod zasiew – czyli orze pole. Dzieci widelcami wykonują rowki wzdłuż tacek, wygrzebując przy tym większe kamyki. Rolnicy w ten sposób spulchniają ziemię, aby lepiej wzrastały w niej nasiona np. zbóż. Zadaniem dziecka jest wybranie w ten sposób widelcem jak największej liczby kamyków.
- „Maszyna” – zabawa paluszkowa.
Dzieci siedzą w parach z rodzicami naprzeciw siebie. Stykają się otwartymi dłońmi. Jedna para dłoni jest przybliżona do ciała dziecka, a druga rodzica. Podczas recytacji wiersza na przemian wyciągają i przybliżają do siebie ręce, uważając, aby dłonie przez cały czas były złączone. Ruchy są rytmiczne.
„Maszyna” – Małgorzata Barańska
Ta maszyna, ta maszyna swoją pracę już zaczyna.
Wszystkie tłoki zaraz ruszą, bo się razem ruszać muszą.
- Praca plastyczna.
Wykonaj z dowolnych materiałów jakie masz w domu – traktor
(może być rolka po papierze toaletowym , pudełka).
3-4 latki mogą tylko pokolorować obrazek maszyny rolniczej.

- Karty pracy
5latki – MY I NASZ ŚWIAT s. 18-19 (kto ma)
6 latki – cz.4 s.64-67
6 latki – MY I ŚWIAT s.18-19
6 latki – ZABAWY Z KODOWANIEM s. 13
Do zobaczenia w poniedziałek!